2018-08-17

3D mutant

K 3D modelování jsem měl vždycky respekt, který se ještě prohloubil, když jsem se před lety snažil v nějakém jednoduchém 3D editoru vymodelovat a otexturovat vlastní hlavu do hry Quake 3 Arena. S tím rozměrem navíc jsem měl neustálé problémy a kdykoliv jsem někde něco opravil, tak po otočení modelu jsem zjistil, že to zdeformovalo zase něco jiného o kousek vedle.

Doba a technologie ale pokročila, a tak jsem si zkusil nainstalovat program Blender, projel dva tutorialy na YouTube a za večer jsem bez nějakého vzoru nebo měření splácal model hlavy. Samozřejmě není dokonalý, ale vypadá mnohem lépe, než jsem očekával, když jsem Blender poprvé spustil, takže to s tím 3D modelováním asi nebude zase tak hrozné, protože dnešní modelovací nástroje jsou mnohem intuitivnější. Odnesl jsem si z toho dojem, že člověk by měl být schopen vymodelovat zhruba totéž (tj. na podobné úrovni), co je schopen nakreslit, a to je celkem pozitivní zjištění. =)




Žádné komentáře:

Okomentovat