2019-02-16

Vladimíra Vopičková - Pec nám spadla

V posledních měsících jsem měl dost příležitostí zkoumat dětské obrázkové knížky a nemohl jsem minout tvorbu Vladimíry Vopičkové, protože knížek s jejími ilustracemi je v obchodech spousta a zdá se, že lidé vesele kupují, což mě trochu zneklidňuje.



Vzhledem k množství knížek se u nich během doby dá vysledovat jistý posun v kvalitě, ale nad obrázkem na titulní straně (!) knížky Pec nám spadla (Nakladatelství JUNIOR, s.r.o., 2006) mi stále zůstává rozum stát. Já sice chápu, že dětské ilustrace nemusejí být nutně zcela realistické a že se běžně zkreslují tělesné proporce (větší hlavy a oči, atd.), ale připadá mi, že se poměrně dobře dá rozlišit záměrná stylizace a neumětelství.



Je jasné, že se obrázek nemusí hned napoprvé ideálně povést, ale tohle bylo anatomicky špatně už jako perokresba, takže já osobně bych ani nepokračoval s kolorováním a raději začal znovu. Je pro mě naprosto nepochopitelné, že autorka i vydavatel ten obrázek považovali za dobrý a dokonce ho použili na titulní stranu. Je to barevné a je to jen pro děti, takže to takhle stačí...? =(

Žádné komentáře:

Okomentovat